OSS

Spørgsmål og svar vedr. all-inclusive garantien

Her finder du ofte stillede spørgsmål og de tilhørende svar.

    All-inclusive garanti

    Hvad er All-inclusive garanti?
    Med vores omfattende serviceydelser i forbindelse med All-inclusive garantien er dit nye Festool værktøj fuldt forsikret i de første tre år, så du kan koncentrere dig om det væsentlige: Dit arbejde. For at du kan gøre brug af ydelserne "Fri Original Service", "Ny maskine ved tyveri" og "Originale reservedele" skal du registrere dit værktøj senest 100 dage efter købet.

    Hvordan kan jeg registrere mit værktøj til All-inclusive garantien?
    Du kan registrere dit værktøj online inden for 100 dage efter købet.

    Skal man betale for All-inclusive garantien? 
    Nej, All-inclusive garantien er inkluderet i værktøjets købspris og er dermed gratis. Eneste forudsætning: Du skal registrere dit værktøj til All-inclusive garantien senest 100 dage efter købet.

    Får jeg en bekræftelse på registreringen til All-inclusive garantien?
    Ja, efter registreringen finder du dit garantibevis på din MyFestool-konto. Gå ind under "Mit værktøj", vælg maskine og klik på "Garantibevis".

    Gælder All-inclusive garantien for alle Festool produkter?
    All-inclusive garantien gælder for alt Festool værktøj og for andre udvalgte produkter. Du kan se om et produkt kan registreres til All-inclusive garantien på det All-inclusive garantikort, der er vedlagt enhver Systainer eller kasse. Du kan også se om registrering er mulig i produkternes funktionsbeskrivelse på vores hjemmeside.

    Fri Original Service.

    Hvilke dele og hvilke fejl er omfattet af denne ydelse?
    Materiale- og produktionsfejl inklusive alle reserve- og sliddele (især kul, kuglelejer, gummimanchetter, batterier, batteriladere, tætningsringe, faste kabler og kontakter) og den nødvendige arbejdstid. Du finder en oversigt over alle reserve- og sliddele i vores reservedelskatalog. Alle dele med et "Ja" i spalten "Garanti" udskiftes gratis.

    Får jeg et overslag i tilfælde af en reparation?
    Takket være All-inclusive garantien modtager du ingen overslag og regninger på reparationer i de første tre år. Eneste forudsætning: Du skal registrere dit værktøj til All-inclusive garantien senest 100 dage efter købet. Efter udløb af garantien modtager du et overslag på hver reparation, hvis du ønsker det.

    Er der undtagelser, hvor ydelsen ikke kan tilbydes?
    Ja, det er der. Der er tale om undtagelser, som du sikkert kan forstå, f.eks. hvis et værktøj er blevet ødelagt forsætligt eller bruges kontinuerligt i industrien. Alle undtagelser finder du i vores garantibetingelser.

    Hvilke krav kan jeg gøre gældende, hvis jeg ikke har registreret mit værktøj til All-inclusive garantien?
    Du har som erhvervskunde 1 års reklamationsret og som privatkunde 2 års reklamationsret. Reklamationsretten omfatter materiale- og produktionsfejl, som allerede var til stede ved levering af vores produkt. Vær opmærksom på, at slitage ikke er omfattet af reklamationsretten. Derfor er det en god ide at registrere værktøjet til All-inclusive garantien. Registreringen er gratis!

    Ny maskine ved tyveri.

    Mit værktøj er blevet stjålet fra byggepladsen/fra min bil. Gælder ny maskine ved tyveri alligevel?
    Også selvom maskinen er blevet stjålet fra bilen eller byggepladsen, får du en helt ny maskine inden for 3 år efter købet – mod en selvrisiko på 900 DKK netto (ekskl. Moms). For produkter i produktkategorien PowerStation gælder en afvigende selvrisiko på 7.400 DKK netto (ekskl. Moms).

    Hvad skal jeg gøre, hvis mit værktøj er blevet stjålet?
    Det er vigtigt, at du overholder de gældende frister. Du skal straks anmelde tyveriet til politiet. Politianmeldelsen foreviser du så hos din forhandler inden for 5 dage sammen med dit garantibevis. Så snart vi har tjekket papirerne, sender vi den nye maskine til din forhandler, hvor du kan hente den mod betaling af en selvrisiko på 900 DKK netto (ekskl. Moms). For produkter i produktkategorien PowerStation gælder en afvigende selvrisiko på 7.400 DKK netto (ekskl. Moms).

    Jeg har ikke overholdt fristen på 5 dage. Gælder ny maskine ved tyveri alligevel?
    Nej, desværre ikke! Vi kan kun tilbyde dig denne ydelse, hvis du overholder vores frister.

    Er min nye maskine også omfattet af alle All-inclusive garantiydelser?
    Din nye maskine er omfattet af All-inclusive garantien i den resterende garantitid for det stjålne værktøj. Det vil sige, at hvis dit værktøj bliver stjålet efter f.eks. 2 år, er din nye maskine omfattet af All-inclusive garantien i det resterende år. Vi tager os i dette tilfælde af registreringen og sender dig også et nyt garantibevis. Da hvert værktøj kun er forsikret mod tyveri én gang, er den nye maskine ikke forsikret mod tyveri.

    Originale reservedele.

    Hvad sker der, hvis en reservedel ikke mere er tilgængelig inden for de 10 år?
    Vi garanterer, at vi har reservedele til dit værktøj på lager i mindst 10 år efter, at værktøjet er udgået af produktion. Skulle vi i enkelte tilfælde være ude af stand til at indfri vores løfte, får du et nyt el-værktøj uden beregning.

    Er der ikke flere reservedele til mit værktøj efter udløbet af de 10 år?
    Til mange værktøjer har vi reservedele på lager i betydeligt længere tid end 10 år efter, at værktøjet er udgået af produktion.

    Jeg har brug for en reservedel. Hvad skal jeg gøre?
    For at finde den rigtige reservedel til dit værktøj har du brug for den nøjagtige maskintype og reservedelsnummeret (Part no.). Disse oplysninger findes på maskinens typeskilt og i dine garantipapirer. Kontakt os for at bestille en bestemt reservedel.

    Vigtig information om brug af reservedele:
    Af kvalitets- og sikkerhedsmæssige årsager skal Festool værktøj altid repareres på et autoriseret værksted. Vi anbefaler at bestille reparationen direkte hos os.Loven kræver, at der gennemføres en "sikkerhedskontrol hver gang, huset har været åbnet. Denne sikkerhedskontrol må kun foretages af specialuddannede fagfolk.I mange tilfælde er der brug for specialværktøj til at reparere værktøjet. Vær opmærksom på, at samtlige garantikrav bortfalder, så snart der foretages uautoriserede reparationsforsøg. Vi fraråder derfor på det kraftigste selv at reparere værktøjet.